Jak wyeksponować produkt, tak by zwrócił uwagę klientów?

Podstawowym celem każdej działalności biznesowej jest sprzedawanie możliwie dużej ilości produktów lub usług. Kluczowym wyzwaniem będzie jednak zainteresowanie kupujących danym asortymentem, a następnie skłonienie ich do zakupu. W punktach sprzedaży detalicznej pomocne w tym procesie okażą się rozmaite rozwiązania techniczne np. ekspozytory z pleksi. W Warszawie rozwiązania tego rodzaju są dostępne w ofercie firmy April, dostarczającej produkty z tworzyw sztucznych. Przekonajmy się, co jest najważniejsze dla zaprezentowania sprzedawanych wyrobów potencjalnemu klientowi i z jakich rozwiązań można skorzystać.

Dlaczego zwrócenie uwagi klienta jest tak ważne?

Proces oddziaływań marketingowych na potencjalnych klientów, których chce się skłonić do dokonania zakupu, jest dobrze znany i szczegółowo opisany. Jego elementami są wzbudzenie uwagi, zainteresowanie, wywołanie chęci zakupu i skłonienie do zamknięcia transakcji. Choć znaczenie mają wszystkie elementy, to najważniejsze okazuje się zwrócenie uwagi klienta, ponieważ jest warunkiem podjęcia dalszych działań.

Jakie rozwiązania sprawdzają się w punktach sprzedaży?

W miejscach, gdzie produkty są ustawione w gablotach, na półkach lub przeszkolonych ladach dobrym pomysłem będzie zadbanie o formę, w jakiej zostaną pokazane. W grę wchodzi tu zarówno właściwe ułożenie, gwarantujące, iż produkt będzie wyglądał możliwie najatrakcyjniej, jak i wyróżnienie tych, które dają wyższą marżę albo są szczególnie poszukiwane przez kupujących. Idealnymi rozwiązaniami są wszelkiego rodzaju przezroczyste podstawki, ponieważ pozwalają na niezakłóconą prezentację przedmiotów, niezależnie od ich koloru. Stosowanie elementów o różnych kształtach daje także możliwość zróżnicowania ekspozycji i podkreślenia bogactwa asortymentu.